عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شیلنگ و آدرس shilang123.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 20
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 7
:: بازدید ماه : 7
:: بازدید سال : 15
:: بازدید کلی : 90

RSS

Powered By
loxblog.Com

لوله سیلیکونی
چهار شنبه 26 آبان 1400 ساعت 18:16 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست زهرا | ( نظرات )

لوله سیلیکونی

هنگامی که بخواهیم یک مایع (سیال) را از ظرفی به ظرف دیگر جابجا کنیم ، بایستی از شلنگ استفاده نمود و بطور معمول شلنگ های رایج به مایع مورد نظر طعم و بوی خود را انتقال میدهند و تا مدتها بایست با شلنگ فوق کلنجار رفت تا به مرور زمان بتوان از آن استفاده نمود ، شیلنگ سیلیکونی این مشکل را حل نموده و میتوان بدون نگرانی از افزوده شدن بو و غیره بدان اعتماد نمود.

شیلنگ سیلیکونی در قطرهای متفاوت و ضخامت (گوشته) مختلف با کاربرهایی متنوع تولید و عرضه میشود که رایج ترین سایزهای پر کاربرد در این بخش بمرور اضافه خواهد شد و هم اکنون میتوانید جهت خرید آنلاین شیلنگ سیلیکونی اقدام فرمائید.

رایج ترین کاربرد شلنگ های سیلیکونی انتقال مواد تخمیری و مایعات تقطیری مانند الکل سفید است و از آنجائیکه اتانول بسیار جاذب بو میباشد بایستی با شلنگی آنرا جابجا نمود که فاقد مواد نفتی یا سمی باشد و بویی به آن اضافه نکند و شیلنگ سیلیکونی بهترین گزینه خواهد بود

شیلنگ سیلیکونی

شیلنگ سیلیکونی برای تقطیر
از شیلنگ سیلیکونی بخاطر خواص آن میتوان در امور آزمایشگاهی و پزشکی با آسودگی خیال استفاده نمود و این قابلیت شلنگ های سیلیکونی که بو ، طعم یا مزه ای به مایعی که از آن عبور میکند ، اضافه نمیکنند ، آنرا بسیار قابل اعتماد میکند.

همچنین میتوان آنرا در آب جوش قرار داد تا استریلیزه شود و این قابلیتی ست که در سایر شلنگ ها مانند شلنگ های رایج یا شلنگ های PVC مشاهده نمیکنیم.

شلنگ های PVC همان شلنگ های آکواریوم هستند که تحمل دمای بالا را نداشته و نمیتوان با حرارت آب جوش ، آنها را استریل نمود چون دفرمه میشوند.

لازم بذکر است که رفع اندک بوی اولیه شلنگ های سیلیکونی بسیار سریع تر از سایر شلنگ ها صورت میگیرد و بوی نامطبوع به مایع منتقل نمیکنند. (حتی در مدلهای ساخت ایران ، چینی یا کره ای)

بی تقصیرچشمک

شیلنگ سیلیکونی آزمایشگاهی
شیلنگ ها وقتی از مواد سیلیکونی تولید می شوند، هیچگونه ماده شیمیایی خطرناکی به محتوا خود نمی دهند به همین دلیل از مهمترین تولیداتی هستند که در صنایع غذایی و دارویی کاربرد دارند.
در این صورت می توان مواد غذایی و دارویی را در شرایط ویژه انتقال داده و از سلامت آنها اطمینان کافی داشت.

در حوزه تولید و استفاده از دارو، و حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی شیلنگ شفاف اهمیت زیادی دارد.
از این جهت در حوزه های پزشکی می توان حضور بسیار خوبی از انواع شیلنگ گرید دارویی را شاهد بود.
این شیلنگ ها از مواد اولیه درجه تولید می شود تا ویژگی لازم برای مصارف دارویی را تامین کند.
لذا شرکت هایی که این محصولات را ارائه می دهند، نوع کاربردشان را مشخص و سپس ارائه محصول می دهند.



:: برچسب‌ها: لوله سیلیکونی ، خرید لوله سیلیکونی ، قیمت لوله سیلیکونی ، تولید لوله سیلیکونی ، شیلنگ سیلیکونی ، شیلنگ سیلیکونی ، شیلنگ سیلیکونی نسوز ، شیلنگ آزمایشگاهی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
خرطومی جاروبرقی
دو شنبه 24 آبان 1400 ساعت 18:22 | بازدید : 13 | نوشته ‌شده به دست زهرا | ( نظرات )

خرطومی جاروبرقی
لوله خرطومی جاروبرقی سایز 34 برای جاروبرقی هایی مناسب است که محل قرارگیری خرطومی در آن در سایز 34 می‌باشد. این محصول از پلاستیک فشرده‌ ی مقاوم ساخته شده است که موجب می گردد تا در طول استفاده از دستگاه دارای انعطاف پذیری بالایی باشد. منعطف بودن خرطومی در آزادی عمل بخشیدن به کاربر نقش موثری دارد و می تواند کار جاروکشی را سهولت بخشیده و سرعت کار کاربر را بالا ببرد. قطر دهانه ای این محصول در حدی است که می تواند قدرت مکندگی دستگاه را بالا برده و می تواند در افزایش کیفیت عملکرد جاروبرقی موثر باشد.

استفاده از مواد درجه یک کیفیت ساخت این خرطومی را افزایش داده است که این امر به نوبه‌ی خود سبب کاهش هزینه های مصرفی شده و هم با افزایش طول عمر مفید محصول، سبب بالا بردن طول عمر جاروبرقی نیز می گردد. اکثر خرطومی های نامرغوب که با استفاده از مواد اولیه ی نامناسب ساخته شده اند در اثر پیچ خوردگی و یا اصابت با شی تیز و در اثر سایش دچار پارگی و بریدگی می شوند. به همین علت هم دارای ارزش خرید پایینی هستند و هم در بلند مدت به دلیل فشار آوردن بر موتور دستگاه موجب کاهش طول عمر جاروبرقی می شوند.

لوله خرطومی جاروبرقی 34 که با استفاده از پلاستیک درجه یک و مقاوم ساخته شده است دارای کیفیت عالی می باشد و همین موضوع باعث شده است تا احتمال این که در اثر صدمات فیزیکی دچار خرابی و یا پارگی شود، کاهش پیدا کند. وجود این خصوصیات در این محصول سبب می گردد تا در بلند مدت نیازی به خرید دوباره خرطومی جاروبرقی نداشته باشید و همچنین با کارکرد صحیح و پر قدرت باعث افزایش میزان کارایی جاروبرقی و همچنین زیادتر شدن طول عمر دستگاه شود.

خرطومی جارو برقی

خرید خرطومی جاروبرقی
اگر در خانه از جاروبرقی‌ ای استفاده می کنید که دارای خرطومی در اندازه ی 34 است، احتمال دارد که در هنگام خرابی خرطومی آن، مدت زمان زیادی برای خرید آن صرف کنید. این مدل خرید وسایل هم انرژی و وقت زیادی را تلف می کند و هم هزینه ی اضافی در بر دارد. ما به شما پیشنهاد می کنیم به سایت اینترنتی ما مراجعه کنید تا به تمام آن چه که نیاز دارید در کمترین زمان دسترسی داشته باشید.بوسه

قیمت خرطومی جاروبرقی

سایت کندوهیدرولیک با ارائه ی بهترین خدمات و فروش محصولات با ارزان ترین قیمت ها سعی در راضی نگه داشتن مشتریان و فراهم آوردن شرایط ایده آل برای آنها دارد. شما می توانید جهت خرید لوله جاروبرقی آن را سفارش داده و در کمترین زمان تحویل بگیرید.



:: برچسب‌ها: خرطومی جارو برقی ، لوله خرطومی جارو برقی ، قیمت خرطومی جارو برقی ، قیمت لوله خرطومی جارو برقی ، خرید خرطومی جارو برقی ، خرید لوله خرطومی جارو برقی ، قیمت خرید جاروبرقی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شیلنگ سیلیکونی
شنبه 22 آبان 1400 ساعت 20:26 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست زهرا | ( نظرات )

شیلنگ سیلیکونی
شیلنگ سیلیکون یکی از پرکاربردترین مواد در صنعت فرآوری با خلوص بالا است، زیرا شیلنگ ها بسیار انعطاف پذیر، مقاوم در برابر انقباض و پارگی هستند و انتخاب خوبی برای استفاده با پمپ های پریستالتیک است. شیلنگ های سیلیکونی به طور کلی برای انواع پمپ و کاربردهای انتقال از جمله دارویی، آزمایشگاهی، تولید فرآیند های زیستی و مواد غذایی و آشامیدنی طراحی شده اند. آنها در قطرهای داخلی و ضخامت دیواره مختلف موجود هستند. که به عنوان شیلنگ سیلیکونی آزمایشگاهی شناخته می شوند.

شیلنگ های سیلیکونی به دلیل خصوصیات فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردشان، در بسیاری از صنایع مانند داروسازی، آزمایشگاهی، پزشکی، غذایی، ماشین سازی، ساخت و ساز، صنایع برق و در بسیاری از بخشهای دیگر به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خصوصیات فیزیکی و شیمیایی شلنگ‌ سیلیکونی نسوز به ترکیب آنها بستگی دارد. از آنجا که تولیدکنندگان تنوع زیادی از انواع شلنگ های سیلیکونی را ارائه می دهند، امکان مطابقت مشخصات این شلنگ ها، با شرایط و انتظارات مشتری وجود دارد.

 شیلنگ سیلیکونی

نحوه ساخت شیلنگ سیلیکونی
شیلنگ نسوز سیلیکونی از پلیمر سیلیکون 100% خالص ساخته شده است. این شلنگ‌ها معمولا به صورت شفاف، بدون بو و مزه هستند؛ هم چنین فاقد هرگونه مواد سمی است و قادر به تحمل دما در بازه 100- تا 250+ هستند. شلنگ نسوز سیلیکونی به طور گسترده ای در صنایع مدرن، صنایع نظامی و مایحتاج روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک لوله سیلیکونی نسوز دارای ساختار اکسیژن قوی است که خصوصیاتی مانند سازگاری زیستی، مقاومت بیشتر در برابر درجه حرارت بالا و مواد شیمیایی، مقاومت مکانیکی و خصوصیات الکتریکی را به آن منتقل می کند. سازگاری زیستی سیلیکون باعث می شود تا با بافت های انسانی و مایعات بدن سازگار باشد، در نتیجه استفاده از آن را در شیلنگ های پزشکی افزایش می دهد. شیلنگ های سیلیکونی توانایی مقاومت در برابر مواد شیمیایی، حلال ها و دمای شدید را دارند. انعطاف پذیر بوده و در برابر رطوبت، مواد شیمیایی، گرما، سرما و اشعه ماورا بنفش مقاوم هستند. همه این عوامل باعث رشد بازار شیلنگ های سیلیکون می شوند.

بوسهزبان درازیچشمک

انواع شیلنگ سیلیکونی
بازار شیلنگ های سیلیکونی نسوز را می توان بر اساس نوع و کاربرد طبقه بندی کرد. از نظر نوع، بازار شیلنگ های سیلیکون را می توان به شیلنگ های پزشکی، شیلنگ های مواد غذایی و شیلنگ های سیلیکونی رنگی صنعتی تقسیم کرد. بخش دیگر شامل شیلنگ های فشار بالا و شیلنگ های عمومی است. بخش شیلنگ های پزشکی سهم عمده ای از بازار را در سال های اخیر به خود اختصاص داده است، زیرا شیلنگ های پزشکی در برنامه های مختلف مانند شیلنگ های یکبار مصرف فله، کاتتر و کانول و سیستم های انتقال دارو استفاده می شود.

بر اساس کاربرد، بازار شیلنگ سیلیکونی را می توان به خودرو، الکترونیک، پزشکی، مواد غذایی و سایر موارد تقسیم کرد. بخش دیگر شامل بیوتکنولوژی و کاربردهای شیمیایی است. در این میان بخش پزشکی سهم بازار شیلنگ های سیلیکونی را در سال های اخیر به خود اختصاص داده است، زیرا صنعت مراقبت های بهداشتی شاهد مدرن سازی زیرساخت ها برای جلوگیری از عفونت و افزایش کارایی تجهیزات است.

محصولات مرتبط:

شیلنگ پنوماتیک
اتصالات پنوماتیک
شیلنگ هیدرولیک
شیلنگ آب معمولی
کانال فلکسیبل

خرید شیلنگ سیلیکونی
همان طور که پیشتر گفته شد، لوله سیلیکونی انواع مختلفی دارد؛ برای خرید اینترنتی شیلنگ سیلیکونی باید مشخص کنید که چند متر نیاز دارید. سپس باید به قطر شیلنگ سیلیکونی توجه داشته باشید. هر چقدر قطر داخلی (قطر سوراخ شلنگ) بیشتر باشد، مایعات با سرعت بیشتر و حجم بیشتر انتقال میابند. شما می‌توانید برای خرید اینترنتی شیلنگ سیلیکونی با مشاوره رایگان ما تماس بگیرید.

شیلنگ هایی که ضخامت گوشته آنها بیشتر است، تحمل فشار بیشتری دارند. از آنجا که هر چه قدر ضخامت شلنگ بیشتر باشد، وزن بالاتری خواهد داشت، این شیلنگ ها قیمت بالاتری دارند.

قیمت شیلنگ سیلیکونی
از آنجا که بازار دارای نوسانات زیادی است، برای اطلاع از قیمت شیلنگ سیلیکونی نسوز با مشاورین کندوهیدرولیک تماس بگیرید تا بتوانید خرید تضمین شده با مناسب ترین قیمت داشته باشید. فروشگاه کندوهیدرولیک تا اکنون با ارائه قیمت های منصفانه توانسته است، سهم زیادی از خرید اینترنتی شیلنگ سیلیکونی را به خود اختصاص دهد.

 


:: برچسب‌ها: شیلنگ سیلیکونی , امکانات شیلنگ سیلیکونی , خرید شیلنگ سیلیکونی , فروش شیلنگ سیلیکونی , قیمت شیلنگ سیلیکونی , شلنگ سیلیکونی , شیلنگ سیلیکونی , شیلنگ سیلیکون ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شیلنگ سیم‌دار
پنج شنبه 6 آبان 1400 ساعت 21:41 | بازدید : 20 | نوشته ‌شده به دست زهرا | ( نظرات )

شیلنگ سیم‌دار
شلنگ هیدرولیک به انواع نخ‌دار و سیم‌دار تقسیم می‌شود که هرکدام با توجه به نوع استفاده، جنس و تحمل دما و فشار در آنها متفاوت است. شلنگ هیدرولیک سیم‌دار، برای انتقال روغن کاربرد دارد و با توجه به بافت سیم‌های داخل آن فشارهای بالا را تحمل می‌کند و براساس تحمل فشار به انواع زیر تقسیم می‌شود.

یک لاسیم
دولا سیم
چهار لاسیم
شش لاسیم

نکات خرید شلنگ هیدرولیک
تمام استانداردهای مورد نیاز صنعت خاص در شلنگ مدنظر رعایت شده باشد.
قطر شلنگ درسمت داخل و هم خارج برای نوع استفاده خاص و انتقال ماده مدنظر مناسب باشد.
فشار و حرارت ماده مورد انتقال با نوع شلنگ همخوانی داشته‌باشد.
مقاومت شلنگ در برابر مواد خورنده حتما چک شود. زیرا برای انتقال مواد شیمیایی و اسیدی، نمی‌توان از شلنگ‌های پلاستیکی استفاده کرد.
در مورد نصب، تعمیر و نگهداری از شلنگ باید برنامه‌ریزی و دقت لازم اعمال شود تا ابزار عمرمفید بهتری داشته‌باشد.

بی تقصیرمتعجب

تفاوت شلنگ هیدرولیک و شلنگ‌های صنعتی
شلنگ‌های صنعتی و شلنگ‌های هیدرولیک همگی وظیفه انتقال سیالات را برعهده دارند، اما شلنگ‌های صنعتی نسبت به شلنگ‌های هیدرولیک قابلیت تحمل فشار پایین‌تری را دارند .

شلنگ‌های صنعتی بسته به نوع صنعت استفاده گسترده‌ای دارند. از انتقال مواد گازی و نفتی تا کارهای ساختمانی و … را در بر می‌گیرد. همچنین این نوع شلنگ انواع مختلفی از جمله شلنگ بنزین، شلنگ نخ دار و …دارد.

ساختار کلی شلنگ هیدرولیک از یک لوله با جنس لاستیک مصنوعی ساخته شده است، که ماده مورد انتقال سیال را در خود نگه می‌دارد. خاصیت ارتجاعی لاستیک در شلنگ‌های هیدرولیک باعث می‌شود که برای ایجاد قابلیت تحمل فشار، لایه‌های تقویت‌کننده‌ای به دور آن بافته و یا پیچیده شود.

این لایه‌های تقویت‌کننده از جنس نخ، سیم و یا هردو هستند. به منظور حفاظت لایه تقویت‌کننده نیز یک لایه از جنس لاستیک مصنوعی بر روی آن تزریق می‌شود. همچنین روی شلنگ هیدرولیک شماره مدل و یا اطلاعات فنی شلنگ درج می‌گردد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شیلنگ بخاری گازی
پنج شنبه 6 آبان 1400 ساعت 21:37 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست زهرا | ( نظرات )

طول شیلنگ بخاری گازی

با شروع شدن فصل پاییز و سرما مسئله شیلنگ بخاری گازی، بیشتر مد نظر است زیرا هر گونه اشتباهی در نصب یا طول شیلنگ سبب گاز گرفتگی و ایجاد مشکل می شود. در سیستم های لوله کشی برای اتصال لوله گاز به بخاری یا دستگاه های دیگر از شیلنگ های لاستیکی تقویت شده استفاده می کنند، این شیلنگ ها به صورت استاندارد تولید می شوند.

 

نکات مهم درباره شیلنگ بخاری گازی
برای محکم وصل کردن شیلنگ بخاری گازی به لوله گاز از بست های فلزی استفاده می کنند. شلنگ های بخاری باید هر چند وقت یکبار چک شوند تا در صورت داشتن هر گونه عیب یا فرسودگی بلافاصله عوض شود. طبق نظر کارشناسان طول شیلنگ نباید از 120 سانتی متر بیشتر باشد و نباید هرگز از شیلنگ های غیر استاندارد برای این کار استفاده کرد، همچنین داشتن هرگونه ترک روی شیلنگ سبب نشتی گاز می شود و در صورت مشاهده باید فوری تعویض شود. شیلنگ هایی که لاستیکی هستند، سریع فاسد می شوند زیرا از ترکیبات نفتی و گازی تهیه شده و استفاده از آن ها برای بخاری مجاز نیست. شیلنگ های استاندارد که برای بخاری گازی استفاده می شوند از چند لایه لاستیک تهیه شده که مخصوص این اتصالات هستند. با توجه به اتفاقات ناگواری که در اثر گاز گرفتگی ایجاد می شود، باید این مسائل را جدی گرفت و به نکات آن توجه ویژه ای کرد زیرا با جان افراد در ارتباط است. شیلنگ های گاز را نباید در معرض حرارت بالا یا وسایل گاز سوز دیگر قرار داد، همچنین نکته مهم دیگر طول شیلنگ است و همانطور که در بالا گفته شد طول آن نباید بیشتر از یک متر و بیست سانتیمتر باشد.
همانطور که می دانید امروزه بیشتر از پکیج ها و سیستم های گرمایشی استفاده می کنند اما تعداد زیادی هم هستند که از بخاری های گاز سوز برای گرم کردن استفاده می کنند به همین دلیل بهتر است نکات ایمنی را در هنگام نصب نسبت به شیلنگ های اتصال و دیگر قسمت های آن رعایت کرد و حوادث را به حداقل رساند. یکی از ساده ترین راه ها برای پی بردن به نشتی شیلنگ، کف صابون است به اینگونه که در محل اتصال شیلنگ در لوله خروجی گاز و درگاه ورودی گاز بخاری را به وسیله کف امتحان کرد، بهتر است شیلنگ هر 3 سال یکبار عوض شده تا با اطمینان خاطر بیشتری از بخاری های گازسوز استفاده کرد.خندهچشمک

چرا طول شیلنگ گاز نباید زیاد باشد
با توجه به مطلب بالا و دیگر تحقیقاتی که انجام شده بهتر است طول شیلنگ بخاری گازی از 120 سانتی متر تجاوز نکند زیرا بلندی زیاد شیلنگ می تواند مشکل ساز باشد به گونه ای که ممکن است شیلنگ به هم گره خورده یا بپیچد و از انتقال صحیح گاز به بخاری جلوگیری کند، همچنین چک کردن شیلنگ هایی که بلند هستند سخت بوده و ممکن است از نقطه ای دچار نقص شده و فرد متوجه آن نشود که همین امر موجب نشتی گاز و گازگزفتگی می شود. شیلنگ گاز از انواع شیلنگ برای مصارف خانگی می باشد که در سایزهای 8/5 و 8/3 در بازار موجود می باشند که از مواد لاستیکی و پی وی سی منجمد یا غیر منجمد است و توانایی تحمل فشار گاز شهری را دارد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شیلنگ
سه شنبه 4 آبان 1400 ساعت 20:10 | بازدید : 14 | نوشته ‌شده به دست زهرا | ( نظرات )

شیلنگ 

شیلنگ یک لوله منعطف به همراه دو خروجی است که جنس تشکیل دهنده آن می تواند پی وی سی یا لاستیک باشد. شیلنگ انواع مختلفی شامل شلنگ آب، شلنگ گاز، شلنگ باد، شلنگ تراز و شلنگ صنعتی دارد. از جمله مصارف شیلنگ آب می توان به استفاده آن در باغ ها و حیاط و شستشوی فضاهای مسقف، شیلنگ تراز برای بنایی و Drain کولر گازی و شلنگ گاز برای گاز رسانی در فضاهای شهری از جمله منزل، محل کار، رستوران و هیئات و شلنگ باد عمدتا برای تعمیرگاهها و شلنگ های صنعتی نیز برای انتقال مواد تحت فشار و دارای دمای بالا به منظور استفاده در کارگاه ها استفاده می شود.

شلنگ های تحت فشار معمولا به منظور تحمل فشار کاری بالاتر نسب به شلنگ های معمولی دارای لایه های منجید یا نخ می باشند که خود نخ می تواند دارای جنس و ضخامت متفاوتی باشد که در فشار کاری آن و نرم بودن و سفت شدن شیلنگ در استفاده های مختلف تاثیر به سزایی داشته باشد.
از جمله متریال مورد استفاده در ساخت شلنگ که شامل مواد پی وی سی و یا لاستیک و یا روغن DOP مورد استفاده در آن در کیفیت و عمر مفید شلنگ رابطه مستقیم دارد. بنابراین جهت انتخاب شلنگ موردنیاز با توجه به محل مورد استفاده و فشار بار انتظار رفته از آن باید شیلنگ متناسب با آب و هوای محل استفاده را انتخاب کرد.

انواع شیلنگ

شلنگ از ابزارهایی است که با وجود کارایی بالا، ممکن است چندان جای امنی نداشته باشد: گوشه‌ی حیاط زیر آفتاب و یا ته انباری بین کلی وسایل دیگر؛ ضمن این که ممکن است استفاده‌ی چندانی هم از آن نشود، مگر در موارد ضروری و لازم. در چنین شرایطی ممکن است شلنگ به مرور فرسوده و پوسیده شود. اگر جای شلنگ در خانه‌ی شما، گوشه‌ی حیاط است، بهتر است سعی کنید از شلنگ‌هایی حصیری مقاوم و چندلایه برای مقاومت بیشتر در برابر تابش خورشید یا گرم و سرد شدن هوا استفاده کنید. قطعا دیدن چند شکاف و ترک‌خوردگی در شلنگ و کاهش فشار آب، منظره‌ی چندان خوشایندی نیست. هر قدر هم که بخواهید با پارچه یا نوار تفلون آن را درمان کنید، باز هم چندان سودی ندارد.بی تقصیر

شیلنگ آب

شلنگ کولر هم سرنوشتی مشابه با شلنگ‌های حیاط دارد. ممکن است همین الان عمر شلنگ کولر روی پشت بام یا پشت پنجره‌تان، به یک سال یا حتی بیشتر برسد. ظرافت این نوع شلنگ در کنار حساسیت آن در رابطه با کارایی کولر، آن را آسیب‌پذیرتر کرده است. در این مورد باید از کیفیت ساخت شلنگ حتما مطمئن باشید یا در صورت امکان، سایه‌بانی برای آن فراهم کنید. باغ و باغچه‌های بزرگ داستان دیگری دارد. آبیاری گیاهان و درختان در کنار سمپاشی آن‌ها چیزی بیش از سرگرمی و خوشی‌های شخصی است. شرکت‌های تولیدی زیادی، شلنگ‌های مخصوص سم‌پاشی یا آبیاری قطره‌ای را با این هدف تولید می‌کنند که بتوانید به سادگی از درختان خود نگهداری کنید. از فواید دستگاه‌های شلنگ جمع کن برای صرفه‌جویی در فضا یا دوام بیشتر عمر شلنگ، غافل نشوید. در این بین، برای انتخاب شلنگ توالت باید حساسیت بیشتری به خرج داد. شلنگ‌های لوله خرطومی و فلزی در این مورد کاربرد بیشتری دارند. ضمن این که شیلنگ‌های آنتی باکتریال به دلیل جذب کمتر باکتری و حفظ بهداشت و سلامت، از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.بوسه

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شیلنگ
سه شنبه 4 آبان 1400 ساعت 19:57 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست زهرا | ( نظرات )

شیلنگ آب
متداول ترین نوع شلنگ است و از آن برای جابجایی آب استفاده می شود. این شلنگ در انجام امورعادی کمک زیادی به انسان ها می کند. جنس شلنگ آب معمولا از پلاستیک بوده و خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری بالایی دارد. معمولا در ساخت همه شلنگ ها، از پلی اتیلن یا پی وی سی استفاده می شود. شلنگ های ساخته شده از پی وی سی، در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. این شلنگ ها در قطرها و اندازه های مختلف، با توجه به نوع کاربردی که دارند ساخته می شود و با قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شوند. معمولا شلنگ های بلندتر در نوع خود قیمت بیشتری نسبت به شلنگ های کوتاهتر دارند.

شیلنگ آبیاری
این نوع شیلنگ که به آن شلنگ آبیاری کشاورزی نیز گفته می شود، برای آبیاری باغ و باغچه استفاده می شود. در هنگام استفاده، این شلنگ ها را به یک تانکر آب وصل می کنند. از انواع شلنگ های آبیاری که کاربرد زیادی نیز دارند می توان به شلنگ ژله ای اشاره کرد که به منظور آب دادن به باغچه و گیاهان استفاده می شود. درست است که از شلنگ آبیاری هم برای جابجایی آب استفاده می شود، اما تفاوت های زیادی با شلنگ آب خانگی دارد. از جمله این تفاوت ها می توان به مقاومت بالا و انعطاف پذیری بیشتر اشاره کرد.

شینگ فنری (شلنگ باد – شلنگ هوا)

این شیلنگ به منظور جابجایی هوای فشرده استفاده می شود. یعنی هوای فشرده را از کمپرسور به ابزارآلاتی مثل پیستوله های بادی، میخ کوب و … می رساند. از آنجا که ظاهر آن شبیه سیم تلفن است به آن شیلنگ تلفنی نیز می گویند. از این شلنگ درکارهای ساختمانی، تعمیرات خودرو و کارواش نیز استفاده می شود. مواد سازنده آن نیز از پلی اورتان بوده و در انواع سایزها، قطرها و رنگ ها موجود است.

شیلنگ آتش نشانی
این شلنگ از مهمترین لوازم آتش نشانی است و برای انتقال آب پرفشار در حوادث آتش نشانی استفاده می شود. جنس این شلنگ حتما باید از مواد با کیفیت باشد؛ چون در غیراینصورت احتمال ترکیدن آن در حین اطفا حریق وجود دارد. جنس این مواد باید به گونه ای باشد که شلنگ را در برابر گرمای آتش و مواد شیمیایی محافظت کند. همچنین وزن این شلنگ هم باید به اندازه ای باشد که جابجایی آن را در حین حوادث راحت تر باشد. میزان انعطاف این شلنگ ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

شلنگ آتش نشانی در انواع مختلفی وجود دارد که ازجمله آنها می توان به شلنگ آتش نشانی نوری و شلنگ آتش نشانی خرطومی اشاره کرد.بوسه

شیلنگ گاز
از این شلنگ در ساختمان های مسکونی و کارخانه های صنعتی استفاده می شود و از مهمترین قطعات به کار رفته در وسایل گازسوز است. جنس این شلنگ ها باید از پلاستیک نسوز فشرده شده باشد تا بتواند مقاومت کافی در دماهای مختلف از خود نشان دهد. این شلنگ می تواند فشاری در حد فشار گاز شهری را تحمل کند. شلنگ گاز در برند ها و مدل های متفاوتی به بازار عرضه می شود. بنابراین باید حواستان باشد شلنگی را خریداری کنید که از استاندارد و ایمنی کافی برخوردار باشد. چرا که در صورت بی توجهی به این موضوع ممکن است خسارت های جانی و مالی جبران ناپذیری رخ دهد.

شیلنگ هیدرولیک
این نوع شلنگ برای انتقال سیالات استفاده می شود و به دلیل مزایای بی شماری که دارد، در صنایع گوناگون کاربرد دارد. به این دلیل که از انواع شلنگ های هیدرولیک در محیط های خطرناک هم استفاده می شود، بنابراین آن ها را از دو لایه بیرونی و درونی می سازند. در واقع لایه بیرونی به منظور محافظت از لایه درونی در برابر فشارهای بالا، دمای های مختلف و مواد شیمیایی است. لایه درونی نیز که مایعات را از خود عبور می دهد، از سیم های تابیده شده یا نخ های محکم ساخته شده است. از آنجایی که این شلنگ ها در معرض آسیب هایی مثل خراشیدگی، خم شدن، خراشیده شدن و … هستند، نیاز به مراقبت بالایی دارند.

شیلنگ صنعتی
این نوع شلنگ نیز همانند شلنگ هیدورلیک از دو لایه درونی و بیرونی تشکیل شده است. شلنگ صنعتی نسبت به شلنگ هیدرولیک کاربرد بسیار گشترده تری در صنایع مختلف دارد. این شلنگ علاوه بر انتقال سیالات، برای جابجایی انواع مواد گازی، نفتی و …. استفاده می شود. شلنگ صنعتی در کارهای ساختمانی نیز بسیار پرکاربرد است. از جمله شلنگ های صنعتی پرکاربرد می توان به شلنگ صنعتی اشاره کرد که استفاده زیادی هم دارد. از جمله شلنگ های حصیری می توان به موارد زیر اشاره کرد:چشمک

  • شلنگ پکیج
  • شیلنگ آبگرمکن
  • شیلنگ روشویی
  • شیلنگ ظرفشویی
  • شیلنگ پیسوار
  • شیلنگ فن کوئل
  • شیلنگ سرخم چپقی
  • شیلنگ حصیری دو سر مهره
  • شیلنگ تک پایه
  • شیلنگ دوپایه
  • و …

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0